Since the expressed ideas may challenge your views and may cause you mental harm, you agree that you shall defend, indemnify, and hold harmless the author against any and all demands, expenses, losses, and lawsuits that may arise in association with your visit. Leave now or read at your risk.

Nov 13, 2011

Cemburu Bila Berkawan. Perlu Ke ?

Salam Sejahtera untuk kamo.

Kawan pun melengkapi kan ?

Dan mesti kau pernah dengar ungkapan ni :


Betul ke statement ni? Mungkin bagi mereka mereka yang mempunyai perasaan dan jiwa yang halus akan mengiyakan kenyataan ni. Dan bagi haku, tak ada sebarang penafian dan keraguan untuk sangkal pernyataan tu. Ya aku berjiwa halus. Itu aku.

Ada orang yang cepat memberikan ruang dalam hati mereka untuk menyayangi orang lain. Sayang tak semestinya sebagai kekasih. Tetapi sayang sebagai seorang rakan. Itu pun sudah cukup untuk menerbitkan perasaan cemburu.

Cemburu ?

Siapa kata golongan yang bercinta sahaja mempunyai perasaan itu. Salah. Itu kata mereka yang berjiwa halus. Kenapa harus cemburu. Sedangkan kau dan dia cuma berkawan. KAWAN. Lain kan dengan KEKASIH. Kau tak cemburu apabila dia berdating dengan awek or pakwe. Bukan. Itu hak dia. Cemburu tu… omg. Sukar nak jelaskan. =.=’


Yang pasti kau tulus memberikan kasih sayang kau. Kau betul sayangkan dia. Kau risaukan dia. Kau ambil berat tentang dia. Tapi cuma sebagai kawan. Aku ulang. KAWAN. Tapi bagi pihak dia. Mungkin dia akan rasa rimas dan lemas dengan sikap kau. Atau mungkin dia akan rasa “Eh, dia dah minat aku. Aku dah berpunya”

Ouh Tuhan.
Sukar rasanya bila wujud rasa sedemikian rupa. Sukar juga pabila kita sayangkan orang yang berlainan jantina walaupun sebagai status kawan. 

6 komen kam0o:

Pendamba Mawar said...

:) insyallah bos cuba jadi kawan yang terbaik

AmyZana said...

hmmm
u got a point here
sy pernah ade kwn lelaki, tak pasal2 lak die suke sye...mmg hancur btol persahabatan time tuh -_-

kim heeruul said...

gua baru nak buat entry pasal ini..hihi..
tpi lu dh buat..tak jadi la..

yunZatie said...

amy : tahu xpe..same goes to me

kim : we have same idea ryte