Since the expressed ideas may challenge your views and may cause you mental harm, you agree that you shall defend, indemnify, and hold harmless the author against any and all demands, expenses, losses, and lawsuits that may arise in association with your visit. Leave now or read at your risk.

May 8, 2011

cinta monyet.

situasi : sunyi. cuma desiran cooler laptop kedengaran.
mood : flashback waktu comot dulu.

bila usia menginjak remaja mula la budak nak gatai gatai try bercinta. ello. pehlizz.. baru bawah umur kan. tapi apa kan daya dah orang kata remaja memang suka cuba sesuatu yang baru. bercinta pun perkara yang baru bagi budak budak. orang kata dahaga kasih sayang laen jantina. mula la segala bulu naek gatai.

macam macam cara dicuba nak dapatkan pasangan cinta. konon konon dapat pakwa or makwa leh la bahagia sampai bila bila. nak belajar pun semangat bagai nak gila. kalau tulis sebaris nama si marka pun dah cukup bahagia. buku buku latihan buku teks penuh dengan nama si dia.alahai..angaunya rasa.

itu la orang kata bahana cinta monyet. kononnya itula cinta pandang pertama. haha. bila teringat balik lawaknya rasa. korang pun mesti ada pengalaman sebegitu rupa kan. jangan nak gebang kata takda. sebab tokeyblog tak kan percaya punya.

waktu era tokeyblog dulu henpon henpon ni masih belom ramai yang ada. so tradisi gayut dekat public fon berjam lamanya memang ada. utus utus surat jangan dikata. tengok kawan kawan dapat hadiah dari si marka hai jeleznya rasa. asal datang kelas je cadbury bawah meja. terdetik dalam aty" aku nak beli pun pikir dua tiga kali" maklumla dulu takda duit poket nak belanja. terpaksa berjimat berlapar dahaga.

sebenarnya dalam hati "bila aku nak dapat pakwa juga". haha. tu la yang tokeyblog rasa. jelez jangan dikata. tapi apakan daya rupa tak secantik mana. hanya bersyukur apa adanya. nampak jejaka tampan jejaka jambu mula nak mengada. naseb baek kawan paham perangai tokeyblog ni macam mana. haha. memang tergelak la rasa.

abang simen, abang lampu, abang public fon, semua tokeyblog mengaku "aku yang punya" . tak malunya rasa tapi tokeyblog saja ja. dengan muka gedix selamba wat dono je. kawan kawan ? gelak kan aja. haha. cuma rasa bahagia dapat tengok kawan ketawa. itu niat yang utama. :)

" bila la tiba masanya ? "  ..itu yang tokeyblog pikir masa tu.. >_<


notajari: kenangan  dulu memang bez gila ! saya tetap orang yang sama dengan perangai yang sama. sebab saya adalah saya :))

3 komen kam0o:

Popoi said...

biasalah cinta monyet nie,, ehhehe ^_^ slamat berpuasa!! ^^

I do I need Iman said...

ahha comel je rasenye bace
bile igt balik rase cm bngng sikit pon ade.. ;p hihi

yunZ said...

@popoi : hihi..comel je kan cinta monyet

@i di i need iman : hahahahaha..