Since the expressed ideas may challenge your views and may cause you mental harm, you agree that you shall defend, indemnify, and hold harmless the author against any and all demands, expenses, losses, and lawsuits that may arise in association with your visit. Leave now or read at your risk.

Sep 12, 2011

Surat Layang Pilihan : Adek Manes, Kau Bukan Bunga Itu

Salam Sejahtera untuk Kamo

love is more than just a game for two

Setiap hari ada yang manis dan setiap hari ada juga yang masam. Setiap yang....*sambung sendiri 

Dan sekarang tak perlu susah upah spy untuk stalk orang yang ampa minat. Pesbukk kan hado. :D Apa yang dia buat kompem dia hupdate. Even sekarang ni orang kentut pun hapdet kat pesbuk. Gilerr.. So apa kaitan lak kan pesbuk dengan cherita haku. Kamben tol.

Ni ada seorang adek manes hantar surat layang kat haku. Haku nak share dengan ampa. Mungkin ni situasi biasa.


=================================================

Salam. 


Saya ada soklan nak tanya. Sekarang ni saya tak tahu samada saya suka minat atau cinta dekat A. Dia tu kawan sekolah rendah saya. Lepas 8 tahun baru kami berjumpa semula. Saya akui dia kacak orangnya. Tapi tu bukan niat utama saya pabila kami berhubung kembali. 


Perhubungan kami sangat mesra. Dia pernah menyatakan dia sayangkan saya. Dia juga pernah ucapkan kata cinta pada saya. Tapi saya tidak menyambut kata cintanya kerana dalam masa yang sama saya mengenali N terlebih dahulu. Antara A dengan N sangat jauh bezanya. N seorang yang romantik dan manja tapi dia panas baran. A  tidak romantik tapi dia sangat cool.


Saya sangat serasi bila bersama A. Hidup saya ceria. Bila dengan N saya terpaksa berubah watak untuk mengikut rentak dia. Tapi saya tetap sayangkan A. Saya keliru. Baru baru ni saya dapat tahu dari facebuk yang A sudah ada yang punya. Mungkin A putus asa sebab saya tak sambut cintanya. 


Tapi saya sayangkan A dan dalam masa sama saya taknak kehilangan N. Saya betul betul tak boleh lupakan A. Hidup saya dibayangi A.Setiap hari saya tengok wall dan segala gambar A di facebuk untuk hilangkan rindu.  Saya tak pasti dengan perasaan saya. Saya  tetap rasa bersalah dengan N tapi saya makin bosan dengan sikapnya.


insan buntu.


 =========================================
Salam.

Hai insan buntu. Haku pun jadi buntu dengar masalah kau. Maaf. Ni bahasa paling sopan haku. Kahkah.

Ok. Ini sereyes..Wonderpet wonderpet..

Sereyes please!.*betulkan posisi badan, muka berkerut nak solve problem



Adek manesss...Cuba kau tenung gambar atas tu lama lama. Apa yang kau nampak. Ramai bunga kan. Kau nampak kumbang. Kau nampak?. Tak nampak kan. Okei kau jujur. Sejujur cherita kau.

Chill sayang. Mungkin A tak pilih kau bukan sebab kau tak bagus. Tapi kau tak cuba macam minah ni. Tengok dia berdiri dalam bunga yang ramai. kompem la A akan pilih minah tu. Tak kan bunga pulak kan. Kau paham tak apa yang haku carutkan.

Tak paham?

Maksud haku mungkin ada beberapa part yang kau tak menonjol macam gades yang A pilih sekarang. Wait. Haku tak suruh kau tonjolkan apa yang tak patut okeh. Kau paham kan. Kau tak boleh lupakan A kan. Tak pe sayang. Mereka adalah sebahagian dari parut termanes kau.

Baideway kau kata kau kenal N jugak kan. Kau memang hot lah.* Haku sorang pun tak lepas lagi. Dari apa yang kau cherita exceli kau seorang yang manja kan. Even N panas baran kau tetap sayangkan dia. Kau nak dibelai dan dimanja.

Kau nak tau kenapa kau susah nak lupa A. Pada tafsiran haku mungkin kau banyak menjaga hati N sampai hati kau terabai. Jadi bila A datang kau seronok sebab kau boleh tukar jadi transformer yang kool. Tambah pulak A kawan sekolah kau yang hensem *nak no fon dia boleh.haha Tak salah kau nak skodeng segala macam dekat pesbuk dia.

Tapi. Cukuplah. Kau hargailah N yang sanggup terima kau. Kau istimewa pada mata N. Bersyukur sayang.  Jalani hidup kau tanpa bayang A. Kalau takot bayang A jugak kau jalan lah dalam gelap tanpa lampu.

Kau dapat apa yang aku maksudkan. Ibaratnya macam tu lah. Kau lari sejauh mana pun kau tetap tak kan lupakan A. Tak kan kau nak perhambakan kebebasan kau dengan benda yang tak pasti kan. Kamon adek maness.. Kau memang suka dan minat A tapi kau cintakan N.

**********

Ewah.. Nasihat haku kemain padahal haku sorang pun tak melekat lagi. 

Kambeng tol.

12 komen kam0o:

Pendamba Mawar said...

doctor cinta berbicara..syabah arrrrr

kuntakinte said...

kau jgn risau la adek manis..takde A dgn N..B C D E F G H I J K L M O P Q R S T U V W X Y Z..ada beb..

SyazwanSarawak said...

mesti ada sorang terlekat tu =P
hahahaa

yunZ said...

pendamba : syabah...haha..apekah itu bos

kunta : kambeng la..cait

syazwan : amiin..ekekekeke

merahitujambu said...

pilih mana yang terbaik yaa

Umie Artoqiemie said...

kambeng tol.. hahaha..

silalah melekat kat Yunz kawan2..

kim heeruul said...

aku pon nk try hantar surat la..
mcm mane yerk..

nelly said...

wah .. like this entry !!

yunZ said...

merahitujambu : ya..hope dia dapat yg terbaik :)

umie : kambeng..promobebpromo

kim :haha..hantar guna kapal

nelly : tengs sayam :)

Pendamba Mawar said...

syabas la..ades..terengganu la

Puteri Biru said...

dokter cinta ke nih, hehe, den pun ada persoalan cinta nak kemukakan boleh ke?.. :p

yunZatie said...

pendamba : macih bos :)

puteri : bereh ja.. tapi takot mengarut je la..haha