Since the expressed ideas may challenge your views and may cause you mental harm, you agree that you shall defend, indemnify, and hold harmless the author against any and all demands, expenses, losses, and lawsuits that may arise in association with your visit. Leave now or read at your risk.

Jul 9, 2011

BERSIH : Kena tempias sekali

Salam 9JULAI.

Entri ini ditaip bukan berbaur politik dan juga bukan bukan pandangan tokey tentang agenda ini. Seperti yang semua sedia maklum, perhimpunan ini diadakan mesti bertujuan untuk kepentingan siapa tokey tak nak tahu. Cuma nak cherita yang tokey turut kena tempias agenda ini.

Pagi tadi tokey dapat satu panggilan. Katanya dari Jabatan ****** maaf tak dapat ditulis. Dia mintak tokey jawab ya atau tidak tapi masalahnya soalan dia tak berkait langsung dengan pilihan jawapan.

Pemanggil : Macam mana dengasn pemerintahan negara kita sekarang?
Aku : Syukur la masih hidup aman.
Pemanggil : Macam mana dengan pemerintahan Menteri Besar Negeri.
Aku : Jap.jap. Ni politik ke hape?
Pemanggil : Kami cuma nak buat kajian dan kami tak sebelahkan mana mana pihak
Aku : Ok. Next. 
Pemanggil : Ada tak apa apa perubahan yang dibawa oleh YB?
Aku : Aiseh. Ni da politik ni. Maaflah. Saya tak berminat lah. Umur pun tak cukup nak mengudi lagi.

See. Tak pasal tokey pun kena sekali. Kang jawab lelebih tak pasal kena pulak. Seyes tokey seriau tengok berita tadi. Yang tokey tau tokey sangat beryukur hidup dalam negara aman. Agak terkilan bila nampak sampah sarap bertaburan merata. Kesian Alam Flora. 


omg. Takut nengok.
Kihkihkih. Digi pun kuning jugak.

notajari : Tak paham lah dengan mainan dunia ni. Sigh.

14 komen kam0o:

Ku Azhar said...

comel seh Digi! :D

yunZ said...

kawan2..tau xpa

azlanmatt said...

comel dak digi tuh... klu ader nk bela lerrr...nik politik punyer pasal...gua x cmpur

kotak bulat said...

wah... nsib kb xpnh dpt call gitu

yunZ said...

@azlanmatt..hihi..same la..wa pn x campuq

@kotak bulat: terkezut jugak tadi dpt kall gitu

Farah Shamsudin said...

saya pengguna Digi! memang cumilkan?

MG said...

huhu... mcm2 dunia ni...

zulkbo said...

salam..
moga semua pihak mendapat
pengajaran dari peristiwa
semalam..baik pemprotes
mahupun pihak kerajaan

yunZ said...

farah : digi mmg comel
mg : mmg punn..mcm2 hal
zulkbo : yup..amik sbgai pgajaran

MissF said...

eh, aku pn pnh kena jugakla... tp dh lama dlm bln dua kot. dia call konon nk bt servey. tp mmg jwb main2 jela. ble soalan dia ala2 nk kenakn parti pembangkang aku pn jwbla aku ni pnyokong parti pembangkang, pdhal x pn. keh3... mengong2 je. nk ajk org men politik pn agk2 r -__-"

trigyy said...

bkn permainan dunia.. p'mainan manusia la nie.. hhoho

Sufinah Yussof (SY) said...

haha~ rupa2 nya kamu yunz pun cite digi juga. kuning juga kan. naseb baik digi yellow man selamat.