Since the expressed ideas may challenge your views and may cause you mental harm, you agree that you shall defend, indemnify, and hold harmless the author against any and all demands, expenses, losses, and lawsuits that may arise in association with your visit. Leave now or read at your risk.

Aug 17, 2011

Bila Si Dia Berubah Hati


Salam sejahtera untuk kamu.



Maaf.

Haku rasa itu ungkapan yang paling sesuai buat masa ini. Haku tau mungkin ada antara ampa yang cari haku. Tapi bukan sifat haku yang lari dari peminat haku. Tidak. Haku tak riak dengan berkata begitu. Cuma haku pergi bertapa di gurun sahara mencari identity diri. Dan kini haku kembali dengan nafas yang tidak berbau.

Sepanjang pertapaan haku, ampa pasti perasan perubahan haku. Kalau dulu, haku gelarkan diri haku tokei. Ah, haku nak jadi CEO bukan tokei. Tinggi kan cita cita haku walaupun hakikatnya haku masih perlukan bantuan orang lain untuk menggapai tempat tinggi. Jangan gelak kan haku yang rendah. Rendah itu bergaya. Rendah itu indah.

Kalau dulu entri haku penuh dengan gaya bahasa pelajaran komsas tapi lepas ni haku yang setia berjiwa muda akan menari rentak huruf dengan gaya urban. Mungkin permulaan agak kekok. Bukan apa, haku yang  bersifat ayu masih perlukan masa dari memakai kebaya untuk ke seluar denim. Tapi jangan risau, sifat ayu haku tak kan hilang. Itu pasti.

So, haku yang naïf masih lagi bermain dengan emosi diri. Tolong tegur haku andai perubahan haku membawa ke arah situasi yang bosan. Dan aku pasrah andai buddiez haku datang dan pergi.

7 komen kam0o:

yunZatie said...

ye..haku..mengapakah

kuntakinte said...

gurun sahara..atau gurun kedah je

Haikal Blank said...

hehe lebih enak barangkali, siapa sangka bukan?

yunZatie said...

kunta : haha..dekat ngat kedah nun..petrol x jimat

haikal: ya..mungkin juga begitu

kim heeruul said...

kuat betapa nye..hehe..
baca entry wordless #8 gua..^^