Since the expressed ideas may challenge your views and may cause you mental harm, you agree that you shall defend, indemnify, and hold harmless the author against any and all demands, expenses, losses, and lawsuits that may arise in association with your visit. Leave now or read at your risk.

Aug 28, 2011

Ungkapan Maaf Masa Raya Saja Ke?

Salam sejahtera untuk kamo.



Alhamdulillah sebab kita semua dah berjaya sempurnakan rukun islam yang ke tiga. N  kompem sang wanita tak berpeluang untuk puasa penuh n sang lelaki akan gelak terkekek disebabkan itu.*cis

Entri yang haku buat ni bukan entri khas raya macam kengkawan blogger yang lain. Cuma aku tertanya tentang ungkapan maaf. Kenapa bila musim raya saja yang perlu beria nak mintak maaf. Berusaha bersungguh nak mintak maaf. Dapat bonus lebih ke kalau mintak maaf masa raya.

Mungkin dah jadi kebiasaan orang kita untuk mintak maaf masa raya. Lebih feeling katanya. Selalu pun orang dok sebut sebut

“tunggu raya nanti nak mintak maaf”

Aiseh. Memang la tak salah.


Tapi..

        Tapi…

                Tapi….


Kalau tak sempat tunggu raya macam mana. Kalau dah takda raya macam mana. Sigh. =.="

Tambah pulak kalau ada sesetengah orang yang terlalu ego untuk menyatakan ungkapan maaf. Sentiasa rasakan dirinya yang betul. Kalau lah perasaan ego tu macam cekelat..sumbat dalam microwave dah cair, senanglah.

Allah swt berfirman: "...Maka barang siapa yang memaafkan dan berbuat baik, maka pahalanya atas tanggungan Allah." (Q.S.Asy-Syura : 40).


Maaf andai haku keras dalam berkata kata.

Maaf juga andai ada entri haku yang buat ampa terasa.

Maaf sebab aku insan biasa.

 SELAMAT HARI RAYA DAN MERDEKA  J

6 komen kam0o:

Urzain Hussain said...

sebab musim raya inilah selalunya kita rasa sesuai untuk meminta maaf..
kalau bulan2 biasa haram ke jadah nak minta maaf..
huhu..

yunZ said...

ouh..tapi tapi tapiiii

SyazwanSarawak said...

banyaknya tapi. hehee

sentiasalah mencari kemaafan, sebab kita tak tau saat ajal menjemput kita.

selamat hari raya (:

yunZ said...

selamat HARI RAYA kengkawan!